Wyszukaj z Google

Google
 

piątek, maja 22, 2009

ANDRZEJ GRABOWSKI - JEST DOBRZE (JESTEM JAK MOTYL...), koncert w Gdańsku


"Jest dobrze - piosenki niedokończone", koncert pamięci Jana Himilsbacha i Zdzisława Maklakiewicza, FESTIWAL GWIAZD Gdańsk Targ Węglowy 4 lipca 2008.


Andrzej Grabowski
"Jest dobrze" / "Jestem Jak Motyl"
tekst piosenki txt lyrics teksty słowa ptaszyska

Jestem jak motyl przesadnie zmęczony
i głowa co nieco się chybie
alkohol ma dobre ale też złe strony
do wniosku dochodzę w niedziele przy stole

Więc proszę o piwo, cycate anioły
co w koło fruwają fałszywie
alkohol ma dobre ale też złe strony
pofruńmy wraz z nimi na chwilę do raju

Pofruńcie ze mną na chwilę do raju

Ja wam mówię
Jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
x kilka

A my wniebowzięci do baru rajskiego
otwarte są dla nas te bramy
alkohol ma dobre ale też złe strony
Tam zrozum nie liczą się strony

Gdy jestem jak motyl przesadnie zmęczony
i głowa co nieco się chybie
alkohol ma dobre ale też złe strony
z tym wnioskiem w niedziele przy stole

Pofruńmy wraz z nimi na chwilę do raju

Ja wam mówię
Jest dobrze, jest dobrze, jest dobrze
ale nie najgorzej jest
x kilka


Wywiad z Andrzejem Grabowskim. Jan Himilsbach i Zdzisław Maklakiewicz - wspomnienia.



Jest dobrze... piosenki niedokończone
Płyta CD z nagraniem "Jestem jak motyl"
płyta od marca 2009 dostępna w sklepach muzycznych, merlin.pl, empik.pl

Piosenkę Jestem jak Motyl w wykonaniu Andrzeja Grabowskiego znaleźć można na płycie JEST DOBRZE... PIOSENKI NIEDOKOŃCZONE (wydanie marzec 2009):
  1. Jak się bawię to się bawię (Jacek "Budyń" Szymkiewicz) mp3
  2. Małe Piwko (Andrzej Grabowski) mp3
  3. Szczęście (Jacek Bończyk) mp3
  4. Każdy kochać się chce (Stanisław Soyka) mp3
  5. Czarna Mańka (Maciej Maleńczuk) mp3
  6. Może to sen (Hanna Banaszak) mp3
  7. Wszyscy polecimy w górę do nieba (Jacek Bończyk) mp3
  8. Niestety, trzeba mieć ambicje (Ptaszyska) mp3
  9. Jestem jak motyl (Andrzej Grabowski) mp3
  10. Niesforni jesteście (Habakuk) mp3
  11. Nim wstanie dzień (Stanisław Soyka) mp3
  12. Dwa miasta (Stanisław Soyka) mp3
  13. Życie jest piękne (Maciej Maleńczuk) mp3
  14. Były maje, były bzy (Janusz Kłosiński) mp3

jest dobrze cdPłytę można kupić np. na www.merlin.pl



Wywiad z Andrzejem Grabowskim
rozmawia Magdalena Walusiak z Empikultury
fragment cytat

Fragment wywiadu z Andrzejem Grabowskim znaleziony na Empikulturze (marzec 2009):

Magdalena Walusiak (Empikultura): Jak to się stało, że na koncercie, a później na płycie "Jest dobrze... Piosenki niedokończone" wykonał Pan dwa utwory w rytmie tanga?

Andrzej Grabowski: Sam byłem zaskoczony, bo przecież nie jestem aktorem, który śpiewa. Czasem to robię, jeśli muszę (...)


Magdalena Walusiak (Empikultura): Obie piosenki były może nie tyle smutne, co dość nostalgiczne...

Andrzej Grabowski: (...) Obie, „Małe piwko” i „Jestem jak motyl” obracają się wokół alkoholu i związanych z nim przeżyć: przed wypiciem, w trakcie picia i po wypiciu. Jednak nie gloryfikują alkoholu, ani nie potępiają go w czambuł (...)


Magdalena Walusiak (Empikultura): Jak Pan sądzi, skąd bierze nieustające zainteresowanie duetem Maklakiewicz-Himilsbach? Widownia na koncercie była pełna, przed premierą płyty w internecie ludzie dopominają się o informacje na temat daty wydania i zawartości krążka.

Andrzej Grabowski: To zainteresowanie nigdy nie ustało, ale ostatnio było nieco uśpione. Należało tylko trochę podmuchać, jak na dogasający ogień i zainteresowanie znowu wybuchło. Był koncert, teraz wyjdzie płyta. Te piosenki trafiają i do mojego pokolenia 50-latków, i do młodego pokolenia. Są na tyle prawdziwe i niekrygujące się, że mogą być porównywane nawet z dzisiejszym mocnym rapem, kiedy wykonawcy każą, przepraszam bardzo, j...ć ojca i matkę, bo i takie teksty się zdarzają... więcej na Empikulutrze.

* * *

Zobacz: Lady Punk i Orkiestra Symfoniczna, koncert w Gdańsku na Targu Węglowym, czerwiec 2008; Festiwal Gwiazd 2007 z Davidem Lynchem. A także: Solidarity of Arts - festiwal, który od 2009 roku zastąpił gdański Festiwal Gwiaz.

3 komentarze:

  1. na CD znajdują się nagrania z koncertu, czy studio?

    OdpowiedzUsuń
  2. studyjne nagranie jest na CD

    OdpowiedzUsuń
  3. ja kupiłem na allegro, sprzedawca "darbis"

    OdpowiedzUsuń